Projekt wspierający szkoły i polsko-ukraińskie klasy w ich codziennym funkcjonowaniu poprzez:
1. rozpoznawania różnych potrzeb i trudności u dzieci z Polski i Ukrainy.
2. doskonalenia kompetencji nauczycieli w pracy w ukraińskich oraz polsko-ukraińskich klasach.
3. usprawnienie komunikacji między dzieckiem, nauczycielem i rodzicem.
Ukraińscy i Polscy specjaliści z zakresu psychologii i pedagogiki, na podstawie analizy potrzeb układają indywidualny plan pracy z konkretną grupą.
Na każdym etapie, działania podejmowane są w ścisłej współpracy z nauczycielami i pedagogami.
Uczniowie
Usprawnienie komunikacji w klasie polsko-ukraińskiej. Uczniowie poznają przykładowe rozwiązania sprzyjające budowaniu relacji w klasie. Nauczą się włączania do dialogu i dyskusji o możliwościach współpracy w środowiskach szkolnych, które w obecnych czasach stają się coraz bardziej zróżnicowane.
1. warsztaty związane z funkcjonowaniem w środowisku szkolnym: integracją, rozwiązywaniem konfliktów, rozpoznawaniem i radzeniem sobie ze swoimi emocjami.
2. konsultacje indywidualne, podczas których specjalistki skupiają się na prac
z pojedynczym dzieckiem.
3. mediacje w zależności od potrzeby między uczniami, nauczycielami i rodzicami.
Nauczyciele
Wyposażenie nauczycieli w narzędzia do współpracy z dziećmi i młodzieżą różnorodną kulturowo i społecznie. Nauczyciele dowiedzą się, jak rozpoznać mobbing rówieśniczy i dyskryminację, jak im przeciwdziałać oraz podchodzić ze zrozumieniem do różnic kulturowych.
1. certyfikowane warsztaty antydyskryminacyjne, włączające, z elementami safeguardingu*
2. konsultacje indywidualne, podczas których skupimy się na rozpoznaniu i rozwiązaniu pojawiających się trudności.
3. mediacje w zależności od potrzeby między uczniami, nauczycielami i rodzicami.
Rodzice
Poszerzenie wiedzy na temat prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży, metod postępowania,
sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
1. warsztaty związane z rozwojem kompetencji rodzicielskich.
2. konsultacje podczas których skupimy się na rozpoznaniu i rozwiązaniu pojawiających się trudności.
3. mediacje w zależności od potrzeby między uczniami, nauczycielami i rodzicami.
*safeguarding – ochrona przed nadużyciami, krzywdami i zaniedbaniami
Zajęcia w UNHCR Centrum Wsparcia Uchodźców (Protection Hub) przygotowane przez pracowników Podkarpackiego Stowarzyszenia dla Aktywnych Rodzin stworzone są z myślą o dzieciach i ich rodzicach. Wspólnie tworzymy miejsce, w którym najmłodsi mogą spędzić czas w przyjaznej atmosferze, rozwijać swoje umiejętności poprzez zabawę, zajęcia językowe i artystyczne, stworzone specjalnie dla nich.
Harmonogram zajęć w Protection Hub
Godzina rozpoczęcia | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | Sobota |
10:00 | Rozgrzewka poranna | ||||
11:00 | Zajęcia plastyczne | ||||
12:30 | Zajęcia plastyczne | ||||
14:30 | Speaking Class | Zajęcia plastyczne | Speaking Class | Zajęcia plastyczne | Zajęcia sportowe |
15:30 | Zajęcia integracyjne, animacyjne | Zajęcia sportowe | Zajęcia integracyjne, animacyjne | Zajęcia sportowe | Zajęcia integracyjne, animacyjne |
16:00 |
Zajęcia plastyczne
|
Zajęcia integracyjne, animacyjne | Zajęcia plastyczne | Zajęcia integracyjne, animacyjne |
Projekt finansowany ze środków UNHCR, Agencji ONZ ds. Uchodźców, w ramach programu grantowego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Więcej informacji oraz wszystkie szczegóły dotyczące udziału w projekcie:
Więcej informacji oraz wszystkie szczegóły dotyczące udziału w projekcie: